Nyår och nya mål =)


Mina sötnosar =)

Sådär då, då var det ett helt nytt år... Och det känns helt precis som vanligt... =)

Gårdagen var riktigt trevlig vi spelade spel hela kvällen förutom då vi lagade mat och åt.. Till förätt hade vi toast skagen (väldigt originellt) Fast vi gjorde skagenröran själva och då är det så grymt gott, (Och när jag skriver vi så menar jag Elin =)


Våran förätt....

Till Varmrätt var det oxfile och potatisgratäng (även detta Elins skapelse) Och det var så otroligt jäkla gott. Köttet var Perfekt!


Elin kollar köttet....

Till Efterrätt hade jag gjort vit chokladmousse som toppades med jordgubbar som fått legat och dra i lime och socker och även kiwi. Också de otroligt goda.


Efterrätten....


Här är det galenpanna som gäller, Spelet som Elin regerade i =)

Andra spel som klarades av var tabu, tp och plåtjohanna. Att spela spel är verkligen underskattat och ngt jag helt klart vill göra oftare.

Vi hann även med att äta en hel del ost och kex samt vindruvor. Sjukligt gott var det... Vi hade inga raketer för man brukar se alla andras så otroligt bra här ute. Dock var inte förutsättningarna för det så bra i år, Men vi stod ute och hörde smällarna och skålade i champange.
 

Direkt då Elin och Jonte kom ville jag testa min nya kamera så de fick glatt posera... Jag tycker inte om att lära mig ny teknik, men jag ska lära mig den här kameran riktigt bra så är det bara...  
Jonte, Selma och gudmor Elin


Jonte var på bra humör...

Halv fem kom vi i säng och det råkade naturligtvis sammanträffa med att Selma vaknade pigg och glad (hon hade sovit sen åtta någongång...) Dock så gick vi bara upp och bytte blöja så somnade lilla snuttan om. Sen vaknade hon halv tio så då gick hon och jag upp och gjorde frukost tii gänget. En frukost med massor av olika saker så som det ska vara på nyårsdagen. Vid halv tolv åkte Elin och Jonte hem för hon skulle inventera på willys med sitt lag. Tack för en härlig nyårsafton!

Igår på dagen var det bra stressigt för av någon anledning så har vi inget varmvatten, jag tänkte naturligtvis att jag skulle duscha som en viking (det vill säga uthärda kylan) Ken tänkte inte ens över det förslaget utan vi åkte till Morgongåva där hela familjen utnyttjade familjen Dabäcks gästvänlighet, vilket innebar bad för Selma, dusch för mig och Ken och sen en fika på det...

Just nu är Ken ute och plogar och jag har lagt in lite kort på datorn så att ni ska få se lite bilder från igår och idag...


Selma hade finklänning...Visst är hon bedårande?


Jag och elin hade klänning (såklart.)

Jag avslutar med en bild jag tog på Selma i förmiddags. Djup koncentration är rubriken =)
Lilla hjärtat..

Nu ska jag leka lite med Selma för hon har snart ätit färdigt här (jag multitaskar och skriver men en hand, oerhört kvinnligt faktiskt..)


God fortsättning på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback