Namn och annat intressant

Sådär-nu var tvättstugan rensad, sorterad och ordentligt städad, blev riktigt fint faktiskt och jag är nöjd att jag äntligen tog tag i det. Nog för att jag gjorde det nattetid som vanligt. Men jag bara är sån. + att det gör ju att jag kan vara mer tid med Selma då hon faktiskt är vaken på dagarna och så kan jag göra sånt här när hon sover...

Idag har jag, Elin och Ken varit på Ikea (och Mio och Chili) Mycket trevligt och självklart hittade jag en del grejer som jag absolut behövde ha... tro inget annat =)

Nu har statistiska centralbyrån uppdaterat namnlistor efter 2009, och jag är väldigt nöjd med att Selma heter just Selma. Dels för att jag inte ville ha ngt topp tio namn så att det kommer att gå flera med samma namn i samma klass så att någon måste kallas efternamnet eller ett annat lämpligt smeknamn. Så var det för alla som hette Linda i min årskurs.  Men sen vill jag heller inte ha det mest konstiga originella namnet heller så att alla hela tiden måste fråga efter stavning och hur det ska uttalas och så vidare...

(Men man kan ju inte komma ifrån att några av topp-tio namnen är väldigt fina, eller hur?=) 

Selma ligger på 36 plats och det tycker jag är alldeles lagom. Namn som tagit sig in på listan 2009 är...

Vilda, My, Malva, Nicole, Greta och Rut och på pojksidan Elton, Mio, Dante och Ruben.

Såhär ser tio i topp ut för den som är intresserad... =)

1.  Alice         Lukas
2.  Maja         Elias
3.  Ella           Oscar
4.  Emma       William
5.  Elsa          Hugo
6.  Alva          Alexander
7.  Julia          Oliver
8.  Linnea       Viktor
9.  Wilma        Erik
10. Ebba         Axel



Intressant det där med namn hur det svänger.. Jag menar, hade någon frågat mig vilket namn jag hade tyckt var finast när jag var liten hade jag svarat Theres , för det tyckte jag var fint och det önskade jag att jag hade hetat, det var väl många av de tuffa brudarna i högstadiet som hette det när jag själv gick i lågstadiet.. =)
Och för några år sen hade jag inte ens kommit på namnet Selma tror jag... Men nu hade vi ganska många namn och valde mellan, men sen ska man ju komma överens också.... Men Selma tyckte vi om på direkten bägge två. Killnamn hade jag ett som jag var helt låst på och det tyckte inte Ken om så ibland blir det svårt.. =)
Nej om man skulle ta och lägga sig nudå kanske, så att man kanske kan somna innan klockan blir ett... =)

Ha en skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback