Mycket (kan inte nog betona mycket) intressant inlägg...

Ännu en dag i hemmet-check.

Det har varit helt okej att vara hemma idag också, säg inte att jag börjar bli nöjd med att bara hänga hemma?  Eller i och för sig vore det ju ganska skönt att vara nöjd med det.  Men min städning/rensning går sådär, blir bara småsaker gjort och sen leker jag med Selma istället. Men snart så...

Imorgon blir det dock ingen lugn hemmadag. Först ska jag till bilbesiktningen och be en bön för att bilen ska gå igenom.. =) Återstår att se hur det blir, men jag tycker att den borde göra det, dock är det första gången den besiktas så den kanske har massa dolda fel... Hoppas inte.

Sen ska jag iväg hem till Mia för hon fyller år, efter det ska jag hem och försöka få i mig lite vettig mat. Vid kvart över 6 kommer mamma och Elin kommer vid 20 över och då är det dags för dansaerobicsen-upp till bevis. Hursom så kan det inte gå sämre än förra gången.

Idag har jag träningsvärk från yogan. Det är första gången, men jag har även stått lite på min orbitrack och även styrketränat lite med hantlarna idag. Bra jobbat Jenny. Har tjuvkollat lite på vågen. Har inte hänt mycket där inte. Dock har jag fuskat två ggr denna veckan (intressant info va?) En liten sockerkaskbit hos mamma och en liten kladdkakebit hemma. Jag fixar inte att sitta och titta på när andra fikar.. Men men, det är väl bra att ha saker man kan jobba på. + att jag kommer aldrig bli en sån som aldrig fikar. Men en gång i veckan är ju max vad jag kan få äta vad jag vill tycker jag. Dock gick jag till mamma fram och tillbaka med Selma i vagnen, det blir lite drygt 3 km så det kanske jämnade ut det lite i varje fall..  Men som sagt att jag inte går ner måste vara för alla muskler jag lägger på mig... =)

Idag gjorde jag egen barnmat och Selma åt det relativt glatt så det var jag väldigt nöjd med. Dock gillar hon efterrätten mer och jag förstår henne, det gör jag också.

Sitter och slötittar på into the blue, inte den bästa filmen direkt men jag har det på i bakgrunden. Är det en kvinnlig sjukdom? att inte kunna göra en sak i taget? För om jag gör saker så gör jag nästan alltid flera saker på en gång.  Speciellt om det är tråkiga saker då gör jag massor på en gång. Typ städar, då ska ugnrengöringen på, tvättmaskinen och diskmaskinen ska igång, selmas nappar ska kokas, spray ska sprayas på så det kan verka. Toarengöring ska i så att det kan verka. Jag ska gärna prata i telefon medan jag städar också så att jag multitaskar lite och hinner med mina vänner. Det är perfekt att göra medan man dammar. Sen vaknar Selma och då vill man gärna vara klar med sitt lilla projekt och ha lite kvalitetstid.

Nu kom Ken in, han har varit och plogat mina föräldrars gård och väg, och även plogat här och kört in ved... Han är duktig han. Nu ska jag ha lite kvalitetstid med honom kanske. Han åkte trots allt innan jag gick upp och han kom inte hem förrän nu.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback