Bilder på Selma (igen....=)



Min sötaste sötnos.
Okej Helgen i ord:

Fredags: Sara tog med mig på en roadtrip till glesbygdens glesbygd, med andra ord Svabensverk. De hade ungefär 30 fasta innevånare och man fick åka mil efter mil efter mil, på en pistad (det både kändes och såg ut så) smal asfaltsväg rätt ut i skogen. Mycket spännande, särskillt som jag höll en maxfart på 60 km på den vägen. Man fick inte vara otålig där inte. Hur som helst. Vi startade vår lilla tripp i Sala vid åtta-tiden och sedan åkte vi raka spåret till sågmyra och outlet 157. Outleten var riktigt stor och rolig... Och i äkta Jenny-anda så kom jag ju till provrummet med en 20-25 plagg sisådär- Varav några faktiskt satt bra och fick följa med hem =) Sara å andra sidan handlade i äkta Sara-anda vilket innebar att hon tog några få grejer som hon inte provade som fick följa med henne hem.
Jag lärde mig en hel del om Sara den dagen bl.a att man får inte säga emot när hon vill bjuda. Den blicken får mig att darra bara jag tänker på den =)  Att hon inte alltid varit vänlig mot anpassarna. Att hon har en ängels tålamod att vänta på mig, både när jag äter, provar kläder och kör bil.. =) Att hon inte riktigt har släppt raviolihistorien från sin barndom och att hon helt enkelt är underbar och generös.

Vi kom som sagt fram till en liten liten håla efter att ha kört i flera timmar och där fick vi träffa världens sötaste kattungar varav en skulle följa med oss hem. En liten liten Nelson, såååå Söt! Han skötte resan hem bra och satt mestadels tätt emot Saras bröst och sov.. Lilla skrutten.

Sen åt vi middag då vi kom till Sala och sen åkte jag hem. Har aldrig varit ifrån Selma så länge. 12 timmar blev det. Men det gick bra... Men man blev extra lycklig och glad då man såg henne.

I lördags så kom Elin hit. Vi pratade, gick en promenad. Lagade middag, pratade ännu mer och drack lite vin, sedan spelade vi kort till kl var närmare två tror jag. Sen sov hon här och i morse så smög hon sig iväg för hon skulle på brottartävling, jag sov och hörde ingenting jag.

Idag har jag fixat tvätten (Och det var inte lite, hade väl 5 fulla IKEAkassar som var tvättade och klara, men som skulle vikas och alla dessa jäkla strumpor som skulle paras ihop, finns det ngt tråkigare? ) Sen gick jag, Selma och Xerox en promenad. Har varit en ganska lugn dag idag annars. Nu ska jag och Ken spela kort så jag avslutar här.

Ha en trevlig vecka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du Jenny, det var en jätte trevlig dag! Nästa gång tar vi med kameran så vi kan ta lite dagens outfit bilder, mat bilder och "här åker vi" bilder§!

2010-01-11 @ 08:20:03
Postat av: Jenny

Haha, helt klart. Nästa gång? Du är alltså villig att göra det igen? Förresten shit vilken god glass det var!

Postat av: Marit

Hej sötmos! Åh vilka fina bilder på Selma!! Jättefina färger och superfin skärpa! Vad har du för kamera?



Här är allt fint! Snart är skolan slut, känns så skönt! Hur är allt med er? Hoppas ni mår bra hela familjen!



Några nya inredningsprojekt på gång föresten?



Massa kramar! =)



2010-01-11 @ 20:04:25
URL: http://mysweethome.blogg.se/thehavenofelves

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback