Världens finaste sambo

Idag har jag varit på utbildning, sista kurstillfället. Föreläsaren var otroligt bra och kursen höll mycket hög kvalité..Är glad att jag tog tillfället att gå den trots att mammahjärtat kände att det hellre ville vara hemma... =)

Jag är överhuvudtaget nöjd med det mesta just nu.. Idag hade jag namnsdag, och Ken som glömde våran femårsdag (och aldrig har fått glömma att han glömde den) hade tagit nya tag och överraskade mig med blommor.. Så fint!

Köksbordet är på plats och nu saknas bara stolarna, ska bli roligt att få fixa klart i köket.. Fixa några nya gardiner och en lampa och lite piff...

Selma är så otroligt söt och så otroligt snäll... Det är en glad liten unge det där, hon kan få mitt hjärta att smälta när hon fyrar av ett av sina underbara små leenden.. Eller när hon pratar med en och ser ut som om man borde förstå vad hon säger, hon höjer på ögonbrynen så sött.

Att få barn är verkligen (vill understryka verkligen) det mest underbara man kan vara med om... ( I varje fall för mig, ska ju inte säga att det är så för alla...) Och faktiskt tycker jag att det är hundra ggr lättare än vad jag trodde det skulle vara och mycket mycket roligare ( Påminn mig inte om det här när Selma är i värsta trotsåldern...)

Är så glad över min lilla tös...

Imorgon är det mammagrupp, någon barnhälsopsykolog som skulle prata tror jag.. Blir säkert bra..  Sedan måste jag ringa massa tråkiga samtal och försöka röja upp här hemma...

Den här veckan är det fullt upp varje dag, både roligt och lite jobbigt då jag är sjukligt trött just nu.. Råkade nämligen gå upp en timme för tidigt imorse... Underbart och när jag väl märkte det kändes det för sent att gå och lägga sig igen.. Hade ammat lillan vid 4 och gått och lagt mig igen.. Vaknade vids 04:40 och tänkte att jag skulle skynda mig upp då jag ställt klockan på tio i (sex) och inte ville väcka de andra.. Smög ner och började göra mig i ordning och sminka mig och så.. Slog mig sedan att jag glömt stänga av larmet och tyckte det var konstigt att det inte hade ringt.. Upptäckte då att istället för (som jag trodde) att klockan var närmare sex så var hon närmare fem... Så frukosten käkades i lugn och ro framför ett program om stridspiloter.. ( Ja, vad ska jag säga, morgontv-utbudet är starkt begränsat...)

Nu ska jag titta runt lite sen ska jag lägga mig hos de andra sötnosarna..

Selma sover i egen säng fr.o.m i förrgår och det går hur bra som helst.. Är nöjd med vår spjälsäng.. Ett riktigt kap...

Jaja.. Sov gott (på förhand)

(många paranteser i detta inlägg...)


Lillan koncentrerar sig....

Vi tränar hårt för tillfället.. Hon har rullat från mage till rygg en gång, men thats it.. så nu väntar vi på fortsättningen... (to be continued..
)
 
Nya köksbordet.. Fint utsmyckat med en klappstol från IKEA.... =)


Min höstplantering...


Nya sängen.. Hon ser så oerhört liten ut när hon sover i den...


Ja, man kan ju inte säga att hon inte är glad när hon tränar i varje fall.. Ngt att ta efter kanske..=)
Mina fina blommor....=)

Nej.. Nu ska jag Sova.. God natt!


Kommentarer
Postat av: SAra

Vilka söta kort!

2009-10-07 @ 15:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback