Media och Jehovas vittnen

Nu var det otroligt längesen jag skrev ngt här, och det finns ju inget tråkigare än att gå ut på en blogg som inte är uppdaterad på evigheter så ursäkta för det..

Som vanligt har det varit fullt upp... Jag och Ken har hållt på och fixat här hemma vilket har resulterat i en ny hylla i Köket och en i vardagsrummet, jag har även gjort en ramvägg och framkallat kort..

Ska ta några kort med mobilen tills nästa inlägg så att ni får se...

Har börjat att sitta vid datorn nere i vardagsrummet nu, beställde mobilt bredband från tre och jag är mycket mycket nöjd... Så skönt att sitta här istället för öppe i vårt datarum som är renoveringspåbörjat... Bara Ken blir klar med pannrummet så ska vi ta tag i det rummet, sen är det dags för alla lister är det tänkt... Jag tror det kommer att göra rätt stor skillnad att få upp alla lister och foder... Konstigt att det alltid blir sådär.. så fort tapetseringen är klar så börjar vi på ett annat rum.

Och som vanligt är målet att det ska vara klart till jul (det blir det aldrig..) Jag ser verkligen fram emot jul i år... Kan tänka mig att lillan kommer att älska julgranen och pyntet som lyser och glänser...

Förra året hade vi ingen julgran ( vi hade ju hos mamma där vi firade, men inte hemma) Och det mina vänner är kors i taket... Första året då vi bodde i det här huset så hade vi enbart en madrass på golvet (alla möbler var kvar i det andra huset för visning) Men även då skulle jag in med julgran och pynt, vi hade börjat riva tapeter i det rum vi sov i så vi hade inte ens tapeter på väggarna. Men pyntad julgran...Självklart.

Idag är det Mammaträff hos Bettan i Heby, Malin kommer hit så ska vi samåka härifrån, i övrigt så tänkte jag ta det otroligt lugnt idag.. Har haft ont i halsen och haft lite huvudvärk i några dagar, drygt.

Imorgon är det gravidyoga som vanligt och jag tessan och malin brukar gå och äta någonstans efteråt..Så det är alltid trevligt.

På Fredag ska jag, Ken och Selma till Sthlm och ta kort... Jag hoppas verkligen att några blir bra så att man inte gör det helt i onödan... Dock så känner man ju egentligen att man skulle vilja gå ner tio kg till först.. Men det går ju inte så fort och jag vill ta kort nu.. Men jag håller tummarna för att fotografen vinklar kameran rätt...

 Igår var det torsdagsklubben här ( haha, jag skrattar inombords varje gång jag skriver torsdagsklubben..)Vi åt snittar, varm smörgåstårta och chokladpudding. Tittade på desperate housewifes och pratade massor som vanligt. Det var en riktigt bra idé det där, annars blir det liksom inte av att man träffas, men nu träffas vi en gång varje vecka och äter god mat och bara pratar strunt och det är helt underbart.

På söndag ska vi till sthlm igen för då ska Ken och Pappa köra folkrace och så som de har hållt på och psykat varandra i ett halvår inför detta nu så kan det bli väldigt spännade, det är inte så lite prestige i det här förstår ni.
Mamma hejar på pappa så jag lär ju självklart heja på Ken, Fast jag tror att de är ganska jämnbra faktiskt.

Har ni tänkt på vad media alltid blåser upp olika saker.. Ett tag var det naturkatastrofer sedan fågelinfluensa, att fåglarna plockades levande på dun till olika leverantörer i Sverige, svininfluensa. Ett tag var det psykvården, fängelserymmningar, löner och bonusar. m.m Och sen helt plötsligt bara försvinner det, jag menar t.ex. dunet, Är det någon som har kollat upp att Jysk inte längre har det dunet? Nej. Är det någon som varit på dessa farmar och kollat om de slutat upp med att göra sådär? Det tror jag verkligen inte, tror att det fungerar precis likadant, bara att de nu får göra det ifred istället.

Jag kommer ihåg att efter tsunamin började tidningarna rapportera om alla naturkatastrofer och kraftiga oväder, vilket (tills man tänkte efter) fick en att tro att det hade ökat hur mycket som helst.. Men det var ju dock bara vad de valde att rapportera om.

Igår fick jag återigen ett inte alls särskillt uppskattat besök från Jehovas, Jag och Selma låg och sov lite middag då det knackade på dörren.. Drog på mig en filt och gick och öppnade, och jo men visst, där står gubben från förra gången, nu med sällskap. Han ska ge mig vakttornet och vill att vi ska diskutera lite existensiella frågor. Förklarade mycket tydligt att jag inte var intresserad och stängde och låste min dörr.. Hoppas verkligen att han inte kommer tillbaka nu..
Han måste ju vara otroligt ambitiös (läs; äkta fanatiker) för det är ju inte så att jag bor speciellt centralt direkt.. Men även vi i urskogarna måste väl frälsas antar jag.

Nej nu ska jag ta och titta hur det går i mina traderaauktioner.. Det blir lätt ett beroende det här känner jag.

Ha en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej sötmos!



Hoppas allt är kalasbra med dig, Selma och Ken!



Silverdekorationerna och filthjärtat kommer från Hebys blomsterhandel faktiskt(även den vita träboxen). Jag var där förra julen på en blomsterkurs, då fick vi sätta ihop egna arrangemang. =) skoj!



Man blir så sugen på att dekorera inför julen redan nu, men jag ska nog hålla mig ett litet tag till! hihi!



Åh, du får lägga ut fler bilder på era renoveringar där hemma! Det ser så himla fint ut, du är verkligen superduktig på att inreda! Ser fram emot ännu mer bilder! =)



Ha en fin helg sötmosen!



Kram kram!

2009-10-22 @ 22:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback