Lilla gumslelumman-ett sjukligt blogginlägg

Min lilla sötgris är sjuk, då jag äntligen är feberfri så har hon fått feber..lilla skruttan, hon är helt slut, men ändå sitt glada lilla charmiga jag och det är så.... vad ska jag säga...naaav. Om ni förstår.  (amerikanskt publikljud då någon är söt...)

Själv håller jag på att hosta upp lungorna och det är inte frivilligt...

Själv har jag ägnat mig åt partiprogram (Japp jag är ute i god tid) bland det värsta jag vet är när folk diskuterar saker, fast de har väldigt väldigt lite på fötterna, och ja jag är sån själv också, man har en uppfattning som är grundad på ngt man läst eller hört men det är en sån liten procent av allt oftast. Men man vill vara med och prata, tycka och tänka. Som t.ex Sverigedemokraterna, nästan alla har en åsikt, nästan alla jag pratat med har ingen aning om deras partiprogram och de olika frågorna de skriver om.. Och även jag har diskuterat detta (utan att kunna speciellt mycket) hävdat att de är gamla rassar hela bunten och att det enda de vill är att införa dödsstraff och skicka hem invandrare. Och helt fel tror jag inte jag har i det heller. MEN allt är inte dåligt. För det första är mitt intryck att Jimmie Åkesson är grymt smart (här finns också en risk att han är otroligt manipulativ, och jo, troligtvis, han är ju politiker också...) Han känns ärligt talat läskig tycker jag.. Men trots allt jag tycker är så hemskt och dåligt så...  (de har ju bara handlingsprogram för invandringen eller utvandringen av invandrare kanske man ska säga... det andra är ideér)

Några bra saker de vill införa är...

Pensiongrundande bidrag till föräldralediga och det är verkligen inte helt fel, de vill göra det mer förmånligt att gå hemma och ta hand om sina egna barn ( de är lite kristna bakåtsträvare i mångt och mycket...) Men sålänge det gynnar mig så är det ju bra eller hur? Och just den här saken tyckte jag var bra, de skulle även göra skatteavdrag till föräldrar  och annat förmånligt att skaffa barn är ett stort + i deras parti ( Om det är svenskt vill säga, och där kommer en till dålig sak till de vill inte att man adopterar från länder långt bort) skriker lite rasse om det.. 

En sak i deras partiprogram som är både bra och dålig är att de vill införa megans lag. Och för er som inte vet vad det är så är det att man kan se vart t.ex. dömda pedofiler bor. Fördelen är att man mer aktivt kan skydda sitt barn och det vore ju jäkligt bra. 


Nackdelen är att om den "f.d" pedofilen faktiskt blivit botad (Jag vet att många säger att man inte kan bli botad, men jag utgår från statistik och den säger att endast 2,9 procent återfaller i brott under en uppföljningsperiod på 5 år. ) Ska dock tilläggas att det är de som äter medicin, då det verkar omöjligt att annars få bort den sexuella dragningskraften... Har inte fått fram hur det är för de som inte äter medicin...  Ehm hursomhelst.  Om det nu är en pedofil som är "medicinbotad" så skulle ju han få det väldigt svårt att komma tillbaka in i samhället jag tror människor i stort skulle frysa ut en sådan person. Så den lagen har helt klart både för och nackdelar.. Den används på ställen i USA.


Helt sjukt faktiskt (inget med det här att göra, men ändå...)
"För att klassas som pedofil måste den sexuella dragningen vara starkare mot barn än mot vuxna". Tänk om dragningen är lika stark, är man inte pedofil då? Är man bara lite ambivalent? Det är ju helt sjukt!

Ngt som är ännu sjukare är att det finns organisationer som aktivt jobbar för att pedofili ska bli mer accepterat i samhället och att det är ngt som är naturligt.. Alltså ibland blir jag så arg när jag läser saker att jag inte vet vad jag ska ta vägen... Vad är det för människor som aktivt jobbar för en sån sak? Pedofiler troligtvis, USCH!

Andra bradåliga saker är skolfrågan, om någon stökar och bråkar så flyttar man den till en annan skola, Det är ju bra för de duktiga och snälla eleverna, men frågan är hur mycket man lär stöka och bråka för att få flytta? Om man blir flyttad direkt eller om man faktiskt får en chans att ändra sig? Vad de tycker är allvarligt stök och bråk och inte..m.m Men som idag när man flyttar på mobboffrena, det känns fel, det känns ju som om man vill flytta mobbaren/mobbarna...

Idag tittade jag på tv hamnade på tv4fakta och ett program om ungdomar som efter användade av medicin tagit livet av sig, Det var verkligen sjukligt hemskt.. Sökte på namnet på medicinen och fick upp att den på svenska heter Seroxat,  vet att jag delat ut den till klienter. Tydligen så är en biverkning av denna att man får självmordstankar och självskadande beteende. Då tänker man ju att den borde förbjudas eller att det är ytterst ovanligt typ en på några miljoner eller så.. Men jag gick ut och tittade på fass och...

"I studier med Seroxat hos patienter under 18 år, var vanliga biverkningar som förekom hos färre än 1 av 10 barn/ungdomar följande: ökning av självmordstankar och självmordsförsök, självskadande beteende, fientligt, aggressivt eller ovänligt beteende, aptitlöshet, skakningar, onormal svettning, hyperaktivitet (överskott på energi), upprördhet, känsloförändringar (inklusive gråt och humörsvängningar)."

Varför Varför VARFÖR förbjuds inte medicinen?!?!?!?! färre än 1 av 10 som om det skulle vara lite?!

Detta programmet handlade om föräldrar och deras barn, vissa hade lyckats (ska man verkligen skriva lyckats?) tagit livet av sig men det alla hade gemensamt var att de hade försökt. Sjukt.

Konstigt egentligen att man säger saker som lyckat självmord? Det är inte så jävla lyckat. Lyckats tagit livet av sig.. Man säger ju faktiskt så. Sjukt.

Som sagt Selma har varit sjuk idag och då har jag mer tid att göra saker. Detta har jag ägnat min tid åt. lite sjukligt det också...

Idag var det en sjuk blogg helt enkelt. Ha en Kry helg!

    = 
  ??

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas hon kryar på sig snart! kram från moster!

2009-10-31 @ 21:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback