Föräldragrupp och höstplantering

Idag var det mammagrupp (eller föräldragrupp som det heter, men det är inga pappor med..) så mammagrupp blir det helt enkelt...

Efter det vägde jag Selma och hon har inte gått upp ngt vilket leder till att jag får lite halvpanik, men jag skulle väga henne nästa onsdag och då hoppas jag att det i varje fall har vänt uppåt igen... Hon sprattlar ju runt så mycket nu så jag kan tänka mig att hon förbränner som en elitidrottare...

När vi kom hem därifrån så gjorde jag en liten hösplantering utanför dörren.. Höll på att flytta omkring den kollosala krukan som vägde otroligt mycket, trodde min rygg skulle gå sönder.. Nu står den där den står och jag vet inte om jag är så jättenöjd... Men men... 

Selma pratar otroligt mycket nu.. Det är action hela tiden.. Hon har också börjat "sjunga" med då hennes babygym spelar, riktigt sött, hon försöker hänga med och låta likadant...

Idag då vi kom hem så la vi ut lekmattan och läste böcker och "pratade", ngt som var otroligt uppskattat från lilla madame...

Ikväll är det tjejmiddag hos Elin, det blir vi (jag och Selma), katta, tina och Elin. Ska bli riktigt trevligt och känner jag Elin rätt så blir det nog väldigt gott också... =)

Imorgon ska det nya köksbordet hämtas hem.. Hoppas jag kan övertala Ken att stanna på IKEA också för jag skulle vilja ha en ryamatta under.. Inte det mest praktiska, jag vet, men mjukt och skönt och hemtrevligt...  sen på kvällen så är det födelsedagsfest hos Elin, så då ska vi dit och äta middag (Igen för min del..)  Blir nog inte så jättesent då de andra ska festa och gå ut.. Selman skulle nog behöva komma hem och få sova i skaplig tid för det blev så sent igår...

Nej undrar om jag ska ta en liten powernap, Selma tvärslocknade i vaggan här...

Ha en trevlig helg allesammans!

Avslutar med en bild... 



från en inredningsaffär i Örsundsbro... Riktigt fina saker och hade jag shabby stilen skulle jag köpa halva affären...

Kommentarer
Postat av: Sara

Den där affären lär kah tippsa Mia om:) Hoppas du får en bra tjejmiddag! Kram

2009-10-02 @ 21:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback