Allt tar tid...

Just nu har vi rörmokare hemma hos oss...De är i, i stort sett varje rum.. Det ser verkligen inte vackert ut här hemma.. så bilder kommer att dröja...,länge.... sorry...

Om ni inte vill testa att bo som mig, men ändå vill veta mer om att bo i KAOS, kan jag säga att detta är några av de saker man lär sig.

1. Micromat, efter att ha ätit det i tre månader, spelar det nästan ingen roll vilken rätt man väljer, alla har ändå samma konstiga bismak...

2. Då man lever utan värme så inser man fort att värme skapar ca 60 % av hemkänslan... Det är sant.. Ett iskallt hem....= ingen hemkänsla..

3. När kaoset kommer upp i en orimlig nivå känns det helt orimligt att man någonsin ska kunna "go back to normal".

4. Om man har energi utanför huset så försvinner den i samma stund man kliver innanför tröskeln, då man slås av +9 grader och massa obeskrivbara lukter...

5. Har man också 6 djur i allt detta...japp.. Kaoset är fullbordat...

6. Och nästan det viktigaste av allt. Då du lever i Kaos inser du fort vilka vänner som tycker du är Ok ändå och faktiskt tycker lite synd om dig och bjuder på middag. Samt vilka som tycker...tar det inte lite väl lång tid.....


För att citera Martin Timell (som jag för övrigt inte alls tycker verkar vara en härlig eller sympatisk människa) " Om man ska renovera ett gammalt hus, så tänk,... Oj så mycket jobb... Gångra det sen med 3..eller säg fem förresten..., för där landar man".

Så sant som det var sagt... Nej nu ska jag åka hem till mamma och pappa där det säkert är +17 grader i varje fall... =)

Over and kaos out.

Kommentarer
Postat av: Lina

Tänk för dig själv varje morgon "jag älskar att bo i hus" upprepa det typ 100ggr, så kanske det känns bättre... ;-)

Postat av: Anonym

MEn jenny nu får du väl bli lite mer optimistisk...micromat skulle ju rädda massor av barn i afrika! Och 9 grader inne, är nog ganska skönt med tanke på hur de kommer att vara om ett par veckor när de blir kallare ute=) Så njut medans du kan!! =)

2008-10-31 @ 08:39:23
Postat av: Lina

Å, det var bra att du sa det... "en värdslig sak" det ska jag börja säga lite oftare... hehe...

2008-11-01 @ 00:51:54
URL: http://linaspekulerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback