Hej mitt vinterland...

Nu är jag här...

Har som vanligt varit fullt upp i vårt lilla hus på prärien, denna helg har Ken lagt in högväxeln och riktigt slitit i vårat kök, detta har resulterat i att väggarna nu är på plats.,,., Underbart, Vi har levt utan kök i över fem månader nu.... Så ni som gnäller över småsaker, gör inte det... =) I vissa ögon kanske det här är en småsak, men att bara få upp alla mina grejer i skåpen och kunna laga en middag är ngt jag verkligen längtar efter... 

Detta blir ett kort inlägg då jag ska ner och värma lite mat  i micron... Wiee =) 

Men först en blivande klassiker, vem sitter säkert och vem hänger löst. Egentligen i den alldeles ocencurerade versionen är det vissa människor som borde hänga löst, men jag cencurerar min egen blogg.. ni anar inte hur mycket.. =)  


Hänger löst: Telefonköer där de inte säger vilken plats man har eller hur lång tid det är kvar att vänta... ni vet " det är fortfarande kö, vi besvarar ditt samtal så fort vi kan..." Man vet aldrig hur lång tid det är kvar, för har man väntat i tjugo minuter så kanske nästa minut är den då jag kopplas fram, eller inte, jag kanske får vänta tjugo minuter till... GAAAA!  apoteket har ett lysande exempel på detta kassa system..

Sitter säkert: Min underbara sambo!
Och för den delen, telefonköer där " du har plats nr 4 i kön och väntetiden beräknas till 3 minuter"  dessa telefonköer är i telefonköernas liga i varje fall bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback